i´m a cuckoo

för ett ganska bra tag sedan utmanade en vacker flicka vid namn jennifer, hellobenjamin, mig och nu tänkte jag att det var dags för mig att ta mig an den här utmaningen. bättre sent än aldrig.

bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
- den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor

ett. som jag nämnt ett par gånger innan har jag så lätt att bli förälskad saker som då inte är personer. det kan handla om en stund i livet, eller en lukt som påminner mig om något. jag kan vara lika förälskad i detta som om jag kan vara i en någon. tänka på det, prata om det, drömma om det. ja, ni kan säkerligen processen i att vara förälskad så det är bara att föreställa sig.

två. jag bär på en hemlighet större mig själv och mitt befinnande. jag gjorde misstaget att berätta om den för en gammal pojkvän till mig. han var den förste och den störste och därför tyckte jag att det var tid för mig att lyfta denna börda ifrån mina axlar. jag satt där och sköljde ut alla mina tyngder och efteråt kändes det hur bra som helst. jag var i mina tonår och trodde jag hade hittat den rätte. dagen efter visade det sig att personen i fråga hade varit alldeles för berusad och kom inte ihåg vad det var jag hade berättat för honom, sa han. antingen talade han sanning eller kunde han bara inte hantera sutiationen. hur det än var har jag inte, sedan den dagen, yttrat mig om den där hemligheten igen.

tre. jag har väldigt svårt för att släppa taget om människor som en gång gjort sig betydande för mig. det spelar ingen roll om de sedan sviker hela mig själv och allt runt om kring, jag håller alltid krampaktigt fast vid det som en gång varit mellan oss och har svårt för att glömma. mitt hjärta brukar resonera att, har det en gång varit så har det en gång varit.

fyra. jag är i grund och botten en ensamvarg men livet har satt sina spår och jag har nu för tiden egentligen ganska svårt för att vara ensam. detta kan man få bevis på genom att jag levt i förhållande sedan sjunde klass, eller att jag har fobi för mörker och för att vara ensam hemma.

fem. det är fruktansvärt lätt att göra mig glad. en pojkvän till mig för några år sedan frågade vad jag önskade mig i födelsedagspresnt och jag svarade att det inte spelade någon roll alls, men att korvbröd var gott så jag hade blivit glad för det. ett helt vanligt sms kan förgylla en hel dag och en komplimang kan få mig att le veckovis.

sex. jag överanalyserar allt. precis allt. detta är den största anledningen till att jag, som många andra, kan få panikattacker utav ledsamhet. jag kan på bara ett par få minuter ha analyserat en människa i min närhet, allting denne sagt och gjort och i mitt huvud kommit fram till att hela vår vänskap är en lögn. dock, som jag nämnde i min föregående sanning är det fruktansvärt lätt att göra mig glad. därför kan det ofta många gånger gå över ganska snabbt.

sju. jag har många saker i mitt liv, främst ett par stycken, som jag tänker på varje dag hur mycket jag vill förändra dem. stora saker, svåra beslut. jag vill förändra dem, men vågar aldrig.

åtta. jag har ingen riktig bästa vän som jag litar på helt fullt ut, men många som är riktigt nära vilka jag tycker så fruktansvärt, galet mycket om. jag tror, och vet, att de inte riktigt förstår hur nära de står mig därför tycker jag om att bara sådär, hux flux, överösa dem med kärleksförklaringar så att de ska förstå, att hur konstigt det än låter eftersom jag knappt känner flera utav dem, att jag älskar dem, utav hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: rasmus

du är en passionerad människa angie, I dig it.

2007-12-05 @ 17:40:42
Postat av: elin

jag älskar dig.

2007-12-05 @ 20:28:49
Postat av: jennifer,

är inte det här helt underbart?! jag har just skrivit ett blogginlägg som också heter 'im a cuckoo'. så klickar jag på din blogg & PANG! two of a kind^^

Postat av: Anonym

jag diggar punkt tre, grymt mycket!!!! :)

2007-12-06 @ 20:48:54
URL: http://emelieskoogh.blogg.se
Postat av: angelina

rasmus; älskade människa, i DIG YOU.
elin, i love you more then words can say.
jennifer; jag har alltid en tanke i mitt bakhuvud att vi är lite mer än bara varandras bloggläsande, haha.
emelie; du kan känna dig träffad! du är en utav dem! trots den där perioden på högstadier när vi inte pratade på ett tag då jag var ovän med emelie karlsson. haha. jag tycker om dig, woodie.

2007-12-06 @ 23:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback