merry christmas everybody

i brist på annat denna inte så vita julafton, i väntan på firande och mys, tar jag en lista ifrån hellobenjamin och fördriver lite tid medan jag lyssnar på deerhoofs version utav little drummer boy.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag lät inte min blyghet ta över mina slutbetyg utan fattade ett beslut om att säga vad jag hade att säga fastän klumpen i magen blev större och större för varje ord som kom ur min mun, jag tog studenten vilket jag aldrig mer kommer få göra igen vilket än idag kan göra mig tårögd, jag fattade tycke för människor jag förbisett innan som jag idag är evigt tacksam för.

Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
jag tror inte jag hade några nyårslöften, om jag hade det, har jag antagligen brutit dem. mitt för i år kommer nog vara att försöka att inte gråta isönder mig själv utav tanken på människor i min närhet jag inte kommer att få träffa på ett halvår eller till och med mer. jag bröt det redan nu. men å andra sidan är det faktiskt inte nyårsafton än.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja, en nybliven syster fick en elias i våras. en bror ska bli pappa snart, men dock inte förens det nya året inletts.

Dog någon som stod dig nära?
acke.
and the tears come streaming down your face, when you lose something you can't replace.


Vilka länder besökte du?
spanien, barcelona. england, london.

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
stabilitet i livet och förmågan att inte bli så känslomässigt invovlerad i allting.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
10e januari, acke togs ifrån mig. 22a februari, jag satt fast i helsingborg på grund utav snöstorm och en viss person hade mage nog att förnedra mig trots att han befann sig flera mil ifrån mig. 15e mars, en magisk kväll med lisa ekdahl, 5e maj, jag kommer alltid att minnas den femte maj, för, mina ögon kommer alltid le mot dig, love. 23e-24e maj, världens bästa onsdag och dagen efter var jag fortfarande påtagligt berusad under min religionsredovsning, 30e maj, skattjakten, 5 juni, karnevalen, 8 juni, studendagen, 10 juni, balen, 19e juni, sushikväll i solnedgång på handelsbaren, 9-11 augusti, way out west, 4e september, jag och victor hittade tillbaka till varandra och de veckliga fikorna började. jag hittade även i samma veva mig ett gäng, 23e september, sara flyttade till spanien, 15e-19e november, jag hälsade på min älskade elin i stockholm, 3e decemer, jag fikade med mathilda och ser en ny vänskap blomma.
många minnesfulla datum. jag tror det har varit ett bra år.

Vad var din största framgång 2007?
jag sa ifrån, och började prata.

Största misstaget?
att jag inte sa ifrån redan i början, att jag inte började prata för längesedan.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag slog ut en tand, nej föresten, det var i slutet utav 2006, jag trillade ur en taxi och slog upp mitt knä och så trillade jag nerför min trappa och införskaffade mig ett blåmärke stor som en sko.

Bästa köpet?
klänningen ifrån tradera, julklappen till mamma och sven och kappan ifrån primark.

Vad spenderade du mest pengar på?
kläder, som alltid. fast nu ljög jag. resor. hoppas jag iallafall, om jag inte handlat kläder för mer än 15000...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
mina närmaste, som alltid. att vi var the terrific three, att jag hittade mig att gäng och att jag och min twinnie fann varandra igen. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
this lullaby med queens of the stoneage och mika med lollipop.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag minns bara lyckligt vilket då säger sig själv.

Vad önskar du att du gjort mer?
tagit vara på mer ögonblick, sagt mer vad jag egentligen kände.

Vad önskar du att du gjort mindre?
fällt tårar i onödan.

Hur tillbringade du julen?
mestadels jobbande, men julafton är helig. storasyster sov över tillsammans med mig, chips och vänner-boxen, sedan åker vi strax in till mormor och firar och myser.

Hur många one night stands?
none.

Favoritprogram på TV?
grey´s anatomy och gossip girl, fast okej, gossip girl går inte på tv än, men ändå.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
nej, snarare tvärtom faktiskt.

Bästa boken du läste i år?
bakom stängda dörrar och jag älskade honom.

Största musikaliska upptäckten?
mika tillsammans med elin och min återfunna kärlek för johnny cash.

Något du önskade dig och fick?
ett gäng. och att min resplan skulle gå i uppfyllelse och den 15e januari gör den det.

Något du önskade dig men inte fick?
bli faster innan den 15e januari.

Årets bästa film?
jag har så svårt för att minnas filmer. jag somnar ofta. men, virgin suicides var stark.

Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Hur många år fyllde du?

jag fyllde nitton, åt som vanligt smörgåstårta och marängswish firade sedan mig själv dagen efter hemma hos emelie skoogh då har jag har ett minne utav att jag trillade raklång på trottoaren och bad sedan om att få ligga kvar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

att acke och love hade funnits hos mig. och att mika hade kommit till way out west trots allt.

Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
jag hittade äntligen en stil som passade mig och mina höfter. jag har levt i klänning och kommer nog göra det länge framöver.

Vad fick dig att må bra?

studenten och försommaren, starka vänskapsband, fikor, kärlek.

Vilken kändis var du mest sugen på?
patrick dempsey och ellen pompeo.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
bara den den eviga debatten i mitt huvud.

Vem saknade du?
love, acke och vänner som bara glidit längre och längre iväg. elin när hon flyttade. och sara när hon flyttade.

De bästa nya människorna du träffade?
tobias, kajsa, måns, calle, mathilda. och nygammla rasmus som jag plötsligt såg i ett annat ljus. och självklart, victor.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
syns du inte så finns du inte.

Citera en sångtext som summerar ditt år;
"i´m a three reaching for the sun"


Kommentarer
Postat av: Erika

lycka till på färden! tänk på mig i de vilda skogarna! kommer du uppdatera dagarnas läge? ´puss snygging :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback