home, home were i wanted to go

confusion never stops
closing walls and ticking clocks
gonna come back and take you home
i could not stop but you now know, singin'
come out upon my seas,
curse missed opportunities
am I a part of the cure
or am I part of the disease, singin'
you are, you are
you are, you are
you are, you are
nothing else compares.
oh, no nothing else compares
oh, no nothing else compares


att en människa jag inte ens kände kan efterlämna en sådan här sorg. jag visste knappt vem du var då, men nu tänker jag på dig många gånger om dagen. du var du. du var så mycket för så många människor. du har begått en handling jag som utomstående jag har så svårt för att förstå, så svårt att ta mig till. så jag bryr mig inte om det. jag bryr mig inte om att tänka efter, analysera eller prata om det. jag sitter hellre bredvid lyssnar, eller tänker mig bort till ett helt annat håll. oftast till ditt, till dig. jag är så rädd för dig, om dig. och efter många timmars telefonsamtal är jag inte klokare. nog inte du heller. men jag finns här för dig. dag som natt. natt som dag. det vet du. jag älskar dig victor och hade jag kunnat hade jag suttit vid din sida dag in och dag ut. det där öppna gräsfältet i frankrikes varmaste lilla by, det kommer alltid att vara vårt, och påminna om oss. idag är vi inte längre där, utan alldeles för långt därifrån, men jag älskar dig lika mycket för det, om inte mer. vi låter dagarna gå och ta en i taget. du ska klara dig igenom det här och jag ska hjälpa dig. mina tankar går också till er andra, vars vänskapsband till honom var lika starka som victors, och kanske inte ens det, utan bara delade band med honom. jag tänker på er och önskar och hoppas att ni tar hand om er, allihopa.


you are
you are
home, home where i wanted to go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback