on a sunny day

jag vet inte. nu har jag suttit här och slösat bort ännu en dag i min säng. nergosad i rosa täcken med änglar samt stjärnor på. även ett och annat moln tittar fram bland allt det barnsliga mönster som ibland måste pryda min säng, när man liksom är på det humöret. allting annat i mitt rum går ihop. här är det brunt, beigt, vitt, bronsigt och guldigt. men täcket sticker ut lite för tillfället. rosa. med stjärnor, änglar och moln på.

jag förlorade nyss en auktion på tradera. med vilje. jag satt och tittade på den när den gick ut. jag ville ju ha dem så nu i efterhand känns det bara löjligt att jag inte la det där budet jag väntat på mig själv att jag ska lägga, hela dagen. jag får väl hoppas på att hon lägger upp auktionen igen, och så får vi se ifall jag vågar buda den gången. det var ett par skor. ett par skor till gör väl ingen människa ont. jag tror jag bara kände att plånboken eller för att prata i klarspråk, sparkontot, börjar kännas lite tanigt. speciellt efter london. london var ju inte ens planerat ifrån första början så redan där var det en extra utgift utöver det normala. att jag sedan då fastnade inne på primark och kom ut tre timmar senare med fem kassar i handen. det kan man ju också kalla en utgift utöver det normala. så, de där skorna kanske får vänta ett tag tills jag känner att det klirrar i kassan igen. egentligen hade detta kanske varit ett mindre problem om jag bara hade haft lite mer koll på vad jag tjänar och hur mycket jag får i lön denna månaden och så vidare. men koll är någonting jag inte sådär jätteofta har. speciellt inte när det gäller ekonomin. sådant sköter mamma. och hon jobbar just nu. därför blev det inga skor. dessutom hade hon ratat dem och sagt att jag bara hade trillat i dem. men jag tänkte på fredag. jag hade velat haft dem på fredag. för i bästa fall ska jag leka med petra på fredag. twin. örebro-twin. hon är hemma en stund på fredag och jag vill dela den studen med henne. så, allihopa, det blir till att hålla tummarna för att jag inte ska jobba på fredag.

men jaha, london. jo, det var underbart. det kunde ni nog gissat själva. det var carnaby street, det var oxford street, det var italienska samt mexicanska restauranger. det var toast med marmelad. det var shopping, mys, solsken. ja. det var underbart. bara känslan av att bara komma iväg ger så fruktansvärt mycket. om bilder kan ge er någon tillfredställelse så hänvisar jag till bilddagboken, när jag väl orkar mig upp ur sängen för att leta upp en sådan där kamerasladd. men ja, london, lovely london.

annars då, vad ska jag skriva om annars då? jag vet då inte. de ringde igår och frågade ifall jag ville gå hårmodell i borås om två veckor för hairconstruction. åh. det hade jag velat. om det inte var så att jag ska skriva det där dumma högskoleprovet exakt samma datum. jag tror inte det finns någon som hatar det där provet så mycket som jag gör. det har ställt till med så mycket besvär och jag vet inte ens varför jag gör det. för det är inte som om det kommer hjälpa mig på något sätt alls. jag kan inte matte. så enkelt är det bara. och hur bra jag än klarar de andra ämnena drar ändå matten ner mig något så koppiöst, så det spelar ingen roll. åh. måtte detta vara andra och sista gången iallafall. för jag kan be och få tala om att jag hade mycket hellre lekt på annas födelsedagsfest på fredagen och åkt iväg som hårmodell på lördagen. så det så.

nej, nu blev jag irriterad. nu måste jag baka någonting.

Kommentarer
Postat av: victoria

svar:nää haha men en länk till min blogg hade ploppat upp på hans idol-sida typ..o jaa, jag ville inte ha en massa av hans fans här som läste! eftersom ja då hade en bild på han! hahahah
fast dne tog jag bort nu"! hahahahhaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback