2010

jag kan dra många paraleller till hur det gamla året tog sin början och hur detta nya gjorde samma sak. alla lever vi i en hopplöshet och bygger livet på vita lögner som lätt förkrossas i en rökruta eller något annat difust. vad att vänta och vad som komma skall är som att hitta en nål i en höstack och vi vet ju alla hur den historian får sitt slut. vi åt trerätters runt ett bord och lät på något sätt sedan tolv timmar flyga förbi innan jag lade min tappra själ i en fotölj med en filt som upplevt mer intimitet än vad räknat med. ett talesätt blev till verklighet medan danssteg togs och svaller fick mynna ut i en säng på en ovanvåning. jag litar inte på nya år, det har jag lärt mig från de gamla. men en sak att förtälla och hålla sig fast vid är att jag hade jävligt roligt, och kan kan nog sträcka mig till att det var mitt bästa nyår hitentills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback